Na co zwrócić uwagę przy wyborze lekarza rodzinnego?

Wybór odpowiedniego lekarza rodzinnego dla dziecka nie jest tak oczywistą sprawą, jaką mógłby się wydawać. Pamiętaj bowiem, że wybrana osoba będzie odpowiedzialna za sprawowanie opieki nad zdrowiem Twojego malucha aż do ukończenia przez niego 18. roku życia. Pediatra musi być godny zaufania i kompetentny, a także powinien umieć nawiązać kontakt z małym dzieckiem. Na co więc zwrócić uwagę przy jego wyborze? Sprawdźmy!

Podejście lekarza do dziecka

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Pediatra od samego początku powinien zapewniać miłą i przyjemną atmosferę w swoim gabinecie, aby maluch czuł się dobrze oraz bezpiecznie podczas wizyt, a także przeprowadzanych badań. W takim otoczeniu dzieci są spokojne, zapominają o dolegliwościach czy bólu i chętnie współpracują z doktorem.

Co więcej, lekarz rodzinny dla dziecka powinien podchodzić bardzo życzliwie oraz indywidualnie do każdego pacjenta, dokładnie badać jego potrzeby, a także oferować konsultacje dotyczące różnych aspektów zdrowia. Dzięki temu otrzymasz kompleksową pomoc nie tylko w diagnostyce i leczeniu chorób, ale też z zakresu zdrowego żywienia, szczepień i innych kwestii.

Dostępność terminów

Często zdarza się, że niepokojące objawy u dziecka pojawiają się nagle. Wówczas każdy rodzic chce jak najszybciej skonsultować je ze specjalistą, by wdrożyć odpowiednie leczenie. Sprawne rozpoczęcie terapii może być kluczowe w radzeniu sobie z wieloma schorzeniami. Awaryjne sytuacje nie mogą więc czekać tygodnia lub dwóch, ponieważ pediatra nie ma wolnych terminów, aby przyjąć swojego pacjenta.

Dlatego bardzo istotny jest czas oczekiwania na wizytę u wybranego lekarza rodzinnego, a także dni i godziny, w których on pracuje. Sprawdź, czy nie kolidują one z Twoimi codziennymi zajęciami. Wielu lekarzy przyjmuje również w soboty, dzięki czemu nie będziesz musiał narażać się na branie wolnego w pracy.