Profilaktyka zdrowotna dzieci

Zajmuję się profilaktyką zdrowia u niemowląt, dzieci i młodzieży. Podejmowanie odpowiednich działań profilaktycznych pozwala na zapobieganie oraz szybką diagnozę ewentualnych problemów zdrowotnych. Wizyty u lekarza pierwszego kontaktu są częste szczególnie w pierwszych miesiącach życia dziecka. Warto wybrać pediatrę przed urodzeniem dziecka, aby mieć czas na zapoznanie się z jego doświadczeniem i podejściem do maluchów. Na każdą wizytę należy zabrać ze sobą książeczkę zdrowia dziecka. Lekarz pediatra pomaga nie tylko w nagłych przypadkach, ale przyjmuje również na planowane wizyty profilaktyczne. Podczas nich sprawdzany jest rozwój dziecka. Rodzice mogą otrzymać także wsparcie dotyczące zasad żywienia oraz szczepień ochronnych dziecka. Profilaktyka zdrowotna pozwala ocenić, czy dzieci rozwijają się prawidłowo. Przeprowadzane są pełne badania, dzięki nim można zauważyć ewentualne nieprawidłowości. Podczas wizyt w moim gabinecie chętnie odpowiadam na wszystkie pytania i wyjaśniam niezrozumiałe kwestie. Zależy mi, aby zarówno dzieci, jak i ich rodzice wyszli z gabinetu zadowoleni.

W ramach profilaktyki zdrowotnej dzieci oferuję:

• konsultacje w sprawach szczepień dziecka,

• ustalanie żywienia u niemowląt i dzieci,

• wykonanie bilansu profilaktycznego.

Kiedy należy wykonać podstawowe badania dzieci?

Podczas wizyt kontrolnych lekarz pediatra może zlecić wykonanie podstawowych badań laboratoryjnych. Badania krwi i moczu dziecka pozwalają ustalić, co jest przyczyną złego samopoczucia malucha. Dzięki nim możliwe jest również wykluczenie różnych chorób. Badania przeprowadza się szybko i sprawnie. Wyników nie należy odczytywać samodzielnie – najlepiej udać się z nimi do lekarza pediatry.

Do podstawowych badań krwi wykonywanych u dzieci należą:

• morfologia,

• badanie na poziom żelaza,

• odczyn Biernackiego,

• CRP.

Lekarz pediatra może również zlecić wykonanie badania ogólnego moczu lub badania na posiew moczu. Dzięki nim możliwe jest rozpoznanie infekcji dróg moczowych, cukrzycy oraz ustalenie przyczyny bólu brzucha.